Poddziałanie 3.2.1 Badania na rynek – co to takiego?


Nowa perspektywa budżetowa na lata 2014-2020 służyć ma wspieraniu podejmowania nowych, pozostających w zgodzie z przyjętymi założeniami budżetowymi działań. Dobrym przykładem takich działań jest poddziałanie 3.2.1 Badania na rynek.
Badanie na rynek – cel

Autor zdjęcia: Sebastiaan ter Burg
Nadrzędnym celem działania Badania na rynek jest podniesienie konkurencyjności i innowacyjności w sektorze MŚP, a więc:
- mikro przedsiębiorstw,
- małych przedsiębiorstw
- i średnich przedsiębiorstw.
Aby jednak cele te mogły zostać osiągnięte, niezbędne staje się zapewnienie środków na realizację wdrożeń projektów badawczych. Jest to, więc wspieranie działań określanych jako: od pomysłu do rynku.
Kto mogą być przyznane środki?
Środki przyznawane w ramach poddziałania Badania na rynek przeznaczone są przede wszystkim na inwestycje, które polegają na wdrożeniu wyników prac segmentu B+R.
Aby jednak móc stać się ich beneficjentem, należy spełnić warunek, mówiący o tym, że efektem prowadzenia tychże prac ma być wprowadzenie na rynek:
- nowych,
- bądź też znacząco ulepszonych produktów lub usług.
Przedmiotem projektu, który może ubiegać się o uzyskanie dofinansowania mogą być także eksperymentalne prace rozwojowe i doradztwo dotyczące prac rozwojowych.